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プロフィール

パーツ管理人yasu
住所三重県
メールアドレスhcp88@livedoor.com
日本語 English
 
鈴鹿市庄野東に住みはや57年、以前はRSC、HRCにも勤務し現在は自動車会社に勤務。
15才からC100で公道デビューし、16才にて自動二輪免許を習得、直ぐに中古のC110を購入し、
通学、ツーリングとして使用していた。このC110で名阪国道にて最高速80kmを記録させながら
大阪城まで学生時代最後のツーリングを実行、帰り道に名阪国道は50ccが走行出来ないことが
知ったが時既に遅しでした。
そんなC110も50ccでは物足りなく中古のCB92に乗り換えた。このCB92では伊勢、尾鷲、
京都、奈良と各地に足を伸ばし快調に走ったが、残念ながら四日市市内にて
相手の信号無視によりN360と側面衝突、CB92は無残にも大破。
以降、一時はS600クーペに懲ったが、バイクは忘れず必ず手元に数台置いていた。
20代中盤頃からトライアルが盛んになり流行を追うようにヤマハDT1をトライアル用に改造し、レースに
参加したが、やはりDT1では車重が重く体力的に持たずレースは中断。
20代後半からRSC,HRCに勤務になり更にバイクに取り付かれエルシノア250、TL、イハートブー、
XL250等々とエスカレーしていった。
HRCから自動車会社に転勤になった頃から、更にエスカレートしCB92,CB72と旧車に拘る様になり
特にCR110、CR93は私のお気に入りでありCR93に関してはフレームのオリジナル色である黒を
無視し赤フレームにしました。
また、このCR93の出所はイギリスであり、フェンダーに張られていた1枚のネームプレートから
3年掛けて販売店を見つけ出しCR93の写真持参にてこの販売店を訪問したのも記憶が新しい。
完成車も収集していましたが、30代後半からアメリカ出張が増え、出張時には必ずフリーマーケットとか
販売店に出かけ、補修部品を買い日本に持ち帰る事30回。
とうとう出張が駐在になりアメリカ5年、イギリス4年、この間を利用し部品の収集も更にエスカレートし、
ホンダ以外にもヤマハ、カワサキ、スズキの部品まで日本に持ち帰りその総数は純正部品で
約4万部品、特にCB92、CB72、C110、C100の純正部品数は日本一とも言っても過言ではない。
.

I've been living in Shono Higashi, Suzuka-city for a long 57 years. I have worked for RSC
and HRC and now work for an automobile company.
I debuted on public road when I was 15 with C100 and got two-wheel motor vehicle
license at the age of 16. I bought a used C100 right
after getting the license and rode on it to school and other recreational locations.
The last touring as a student was to Osaka Castle.
I was riding on my C110 at 80kmh and figured out that the 50cc motorcyle is not allowed
on the route from Nagoya to Osaka on the way back but it was too late.
I started to ride on a used CB92 when I became unsatisfied with 50cc. I enjoyed riding
to Ise, Kyoko and Nara but unfortunately,
an N360 crashed into me sideways riding a red light in Yokkaichi city. My CB92 smashed up.
After that, I was into S600 coupe for a while but I was never without several motorcycles.
Trial motorcycles gained popularity when I was in mid-20s. I modified my Yamaha DT1 to
participate trial motorcycle races but DT1 was too heavy to handle and stopped
participating in races.
I started working for RSC and HRC in my late 20s. I became obsessed with motorcycles with
Elsinore 250, TL, Ihatove, XL 250 etc.
When I was transferred from HRC to automobile company, I started getting old motorcycles
such as CB92 and CB72. CR110 and CR93 were my favorite and I change the frame colors
of my CR93 from the original black to red.
This CR93 is originally from the UK. It is fresh in my memory that I found the dealer from
one name plate that was put on the fender spending 5 years and visited the dealer with
pictures of my CR93.
While I was collecting motorcycles, I started to have many opportunities to go to the US on
business in my late 30's.
I seized the opportunities to go to flee market and dealers to buy repair parts. There were
30 trips like that bringing parts back to Japan.
Those trips led to living there as an expatriate in the US for 5 years and the UK for 4 years.
My part collection escalated in the meantime.
I brought Yamaha, Kawasaki and Suzuki parts in addition to Honda parts back to Japan.
The total number of genuine parts reached approximately 40,000. It's not an exaggeration
to say that I have a biggest collection of CB92, CB72, C110 and C100 genuine parts
in Japan.

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